C46 החדשה - באה לשנות סדרי עולם
ל-C46 החדשה יש נעליים גדולות למלא. כמה גדולות? הכי גדולות שיש. בשנים האחרונות הקטגוריה הכי חשובה בעולם היאכטות המפרשיות היא זו של היאכטות בגדלי 45-46 רגל. באופן כמעט טבעי, מאז תחילת שנות ה-2000, הדגמים של בוואריה הובילו את המכירות בקטגוריה.
ה-Cruiser 46 שיצאה ב-2014 הייתה ליאכטה ה-46 רגל הכי נמכרת בעולם. ה-C45 שהוצגה ב-2018 הייתה כל כך חדשנית מבחינת בניה וטכנולוגיות, קפיצת מדרגשה משמעותית בקטגוריה והייתה ליאכטה ה-46 רגל המתקדמת ביותר שגרמה לכל היצרניות המתחרות לעבוד קשה מאוד כדי לנסות ולהדביק את הפער.
וכעת, לתוך הנעליים הענקיות
בתערוכת דיסלדורף שנערכה בינואר 2020, חשפו בוואריה את האבטיפוס של ה-C42 שהייתה הסנונית הראשונה לדור השני של היאכטות בסדרת ה-C החדשה.
טובי הודג'ס ממגזין "יאכט וורלד" צילם אותה ובכותרת לכתבה הוא ניסח כך: "היאכטה שעברו עמדו בתור שעות" ואכן כך היה - ה-C42 החדשה שברה שיאים שטרם נראו אי פעם בתערוכת יאכטות כלשהי.
המבקרים נהרו כדי להתרשם מהדגם החדש שכל התעשייה דיברה עליו והיו מוכנים לעמוד קרוב לשעתיים בממוצע רק כדי להכנס ולהתרשם ממה שתהפוך להיות הצלחה מסחררת תוך פחות משנה.
המבקרים בתערוכה לא עמדו סתם בתור - ב-2021 ה-C42 פרעה את כל השיקים וקטפה כמעט כל פרס וזכייה אפשרית בתעשיית השייט במגזינים וחבר השופטים הנחשבים ביותר באירופה וארה"ב. היא אפילו זכתה בתואר "יאכטת הקרוזינג הטובה ביותר" במגזין Voile הצרפתי.
זו פעם ראשונה אי פעם שיאכטה לא צרפתית זוכה בתואר שכזה במגזין הצרפתי הנחשב!
ליין ה-C, דור 2.0
ה-C42 היא הדור השני למשפחת דגמי ה-C המוצלחת של בוואריה. אחרי רעידת האדמה שה-C45, C50 וה-C57 יצרו כשנחשפו לראשונה ב-2018, בוואריה הייתה צריכה לשלוף שפן רציני מהכובע כדי לעמוד בציפיות לדגם החדש בקטגוריה החשובה של 40-42 רגל. וה-C42? היא לא אכזבה.
בעיצובו של מאוריציו קאסוטי האיטלקי שאחראי לשאר דגמי ה-C, ה-42 החדשה תוכננה מהיסוד כדגם חדש שנשען על יסודות הדגמים הגדולים יותר אך לקחה את הכל צעד קדימה.
כל תכנונה של ה-C42 נבנה סביב הפילוסופיה שתאפשר מקסום של שטח נציל, נוחות הן בזמן הפלגה ועגינה והכל מבלי לוותר על יכולות הפלגה ופרפורמנס שיספק גם את הקרוזרים וגם את השייטים שתמיד מחפשים להוציא עוד חצי קשר מהספינה.
ירכתיים רחבות וחרטום V-Bow
בעיצוב ה-C42 בוואריה משכו את המידות לקצה. אורך כללי של 12.9 מטר, אורך גוף של 12 מטר ורוחב היסטרי של 4.3 מטר שמתחיל במרכז הספינה ונמשך ממש עד קצה הירכתיים. אולם, העיצוב החדש לא נגמר בפרופורציות הנדיבות. הירכתיים הרחבות קיבלו Hard Chines - דירוג משמעותי שמושך את קו המים ממש עד קצה הספינה ומקנה ל-C42 חתך גוף יחסית שטוח באזור הירכתיים הן כדי להאריך את קו המים (ובהתאם את מהירות הגוף) והן כדי לאפשר לה להכנס להטיה מינימלית גם ברוחות חזקות, בשילוב מהירות גוף גבוהה ברוחות מלאות ותנאי גלישה.
בחרטום בוואריה עיצבו את חרטום ה-V Bow הייחודי בעל זווית חרטום ישרה למים (Plumb Bow) וחלק צר מתחת לקו המים שמתרחב משמעותית באזור שמעל קו המים. צורה זו מאפשרת לשמור על שטח רטוב מינימלי וחלק אשר חותך את המים ומקנה יכולות הידרו-דינמיות גבוהות בעוד הנפח בתוך החדר הקדמי מעל גובה הרצפה מרגיש גדול ומרווח.
נוסף על כך, הצורה הייחודית מקנה ל-C42 שטח פנים רחב במגע עם המים בהפלגה בהטיה חריפה, מייצרת Positive Trim אשר עוזר בשמירת כיוון ברוחות קדמיות ומסייע להפחית הטיה בלתי רצויה.
הפלגת קרוזינג נוחה, פרפורמנס שיספק גם שייטים תחרותיים
ה-C42 היא קרוזרית קלאסית - כזו שבנויה לעשות מרחקים ארוכים בנוחות, גם כשהתנאים לא אידיאליים. כניסה מאוחרת להטיה, התנהגות עגולה, סלחנית ונעימה הם מפתח ליאכטה שתספק לסקיפר ולצוות בטחון גבוה בזמן הפלגה.
יחד עם זאת, הודות לתכנון הגוף, היחס בין משקל הקיל לספינה העומד על כ-27%, מיקום מדף ההגה ממש בקצה ירכתי הספינה ושטח המפרש המרשים שלה - היא מתאפיינת בפרפורמנס גבוה במיוחד ובמבחנים שנערכו לה כלל הבוחנים מהמגזינים הנחשבים ביותר שיבחו את ביצועי ההפלגה שלה, כולל ביחס למתחרות הישירות.
בין אם אתם מעדיפים ללכת על נוחות מקסימלית עם מפרש ראשי מתגלגל לתורן והחלוץ סלף-טאקינג (סה"כ 82 מ"ר שטח מפרשים) או ללכת על מפרש ראשי קלאסי וחלוץ גנואה (99 מ"ר), כח לא יחסר לכם. שלבו את הריג שבחרתם עם קוד זירו בגודל 85 מ"ר או ג'ניקר בגודל 150 מ"ר ואתם מוכנים לטוס קדימה בכל מפנה.
תכנון פנים חכם, פרקטי ונוח
בעיצוב הפנים של ה-C42 בוואריה החליטו ללכת על בטוח - בלי טריקים, בלי שטיקים. רק מה שבטוח עובד.
סלון רחב במיוחד? יש. שולחן גדול שיכול להיפתח לשולחן ענק ל-8 עד 10 אורחים או לרדת למיטה שכל הילדים במשפחה יכולים לישון בה? יש. מטבח מרווח ופרקטי עם שטחי אחסון מרובים? כמובן שיש.
הירכתיים הרחבים לא רק סידרו ל-C42 קוקפיט שספינות 46 פיט יכולות להתקנא בו, אלא גם חדרים אחוריים בעלי מיטות מרובעות ומרווחות במיוחד. כמה מרווחות? 2.02 מ' אורך על 1.60 מ' רוחב.
ובחדר הקדמי, אם זה לא הספיק לכם - 2.07 מ' אורך על 1.8 מ' רוחב. לפנק לפנק לפנק.
ה-C42 מגיעה בתצורה של שני חדרי שינה ומחסן גדול או שלושה חדרי שינה, ועם שירותים ומקלחת בסלון בלבד או שירותים ומקלחת נוספים בחדר הקדמי. לכם נותר רק לבחור את התצורה הנוחה לכם.