נתונים טכניים
יצרן: Bavaria
דגם: Vision 50
שנת ייצור: 2009
אורך: 15.67 מ'
רוחב: 4.44 מ'
מנוע: Volvo-penta D2-75 (כ-3,300 שעות מנוע)
מחיר: 170,000 Euro
דגל: בולגריה
מיקום: מזרח יוון
בעלות: יד ראשונה, פרטית
תיאור היאכטה
הזדמנות נדירה ליאכטה מעולה מאחד הדגמים המוצלחים ביותר שמספנת בוואריה יצרה - Vision 50!
נמכרת על ידי הבעלים הראשון שלה ותופעלה על ידי צוות מקצועי מיומה הראשון - מעולם לא שימשה עבור צ'ארטרים ובהתאם שמורה כמו חדשה, מאובזרת ומטופלת באופן מצוין!
מלאה באופציות וכמעט כל התוספות האפשריות.
הויז'ן 50 מ-2009 היא דגם מוצלח במיוחד של בוואריה אשר עוצב על ידי סדנת העיצוב J&J. הויז'ן 50 נולדה בתור דגם פרימיום ששם בפרונט את הבעלים הפרטי, איכות בניה וחומרים משודרגים ויכולות הפלגה גבוהות לטווח ארוך. עם השנים הוכיחה עצמה סדרת הויז'ן וה-ויז'ן 50 בפרט כיאכטה המשלבת נוחות הפלגה גבוהה ביותר למרחקים ארוכים עם מהירות וביצועי הפלגה שיספקו גם את השייט שמחפש להוציא את המקסימום מהספינה שלו.
מיקום היאכטה - מזרח יוון
דגל בולגרי
לא משולמת מסים
מנוע וולוו פנטה D2-75 עם כ-3,300 שעות מנוע.
מדחף 4 להבים
חרטומן Bowthruster
תצורת 3 קבינות, שני תאי שירותים ומקלחות.
שירותים חשמליים
מפרש ראשי מתגלגל לתורן
מפרש חלוץ נגלל
מפרשים משודרגים - ראשי עם שחיפים מלאים ורטיקלים
ציוד לספינקר כולל מוט ספינקר
וינץ' חשמלי ראשי
זוג וינצ'ים חשמליים לגנואה
מזגן
גנרטור 4.5KW
בימיני
ספרייהוד
סיפוני טיק, טיק בקוקפיט
מערכת אלקטרוניקה RAYMARINE הכוללת:
- צ'ארט פלוטר
- זוג מסכי נתונים
- הגה אוטומטי
- מד עומק/מהירות/טמפ'/רוח
- רדאר
- VHF
מערכת שמע
נמכרת על ידי הבעלים הראשון שלה ותופעלה על ידי צוות מקצועי מיומה הראשון - מעולם לא שימשה עבור צ'ארטרים ובהתאם שמורה כמו חדשה, מאובזרת ומטופלת באופן מצוין!
מלאה באופציות וכמעט כל התוספות האפשריות.
הויז'ן 50 מ-2009 היא דגם מוצלח במיוחד של בוואריה אשר עוצב על ידי סדנת העיצוב J&J. הויז'ן 50 נולדה בתור דגם פרימיום ששם בפרונט את הבעלים הפרטי, איכות בניה וחומרים משודרגים ויכולות הפלגה גבוהות לטווח ארוך. עם השנים הוכיחה עצמה סדרת הויז'ן וה-ויז'ן 50 בפרט כיאכטה המשלבת נוחות הפלגה גבוהה ביותר למרחקים ארוכים עם מהירות וביצועי הפלגה שיספקו גם את השייט שמחפש להוציא את המקסימום מהספינה שלו.
מיקום היאכטה - מזרח יוון
דגל בולגרי
לא משולמת מסים
מנוע וולוו פנטה D2-75 עם כ-3,300 שעות מנוע.
מדחף 4 להבים
חרטומן Bowthruster
תצורת 3 קבינות, שני תאי שירותים ומקלחות.
שירותים חשמליים
מפרש ראשי מתגלגל לתורן
מפרש חלוץ נגלל
מפרשים משודרגים - ראשי עם שחיפים מלאים ורטיקלים
ציוד לספינקר כולל מוט ספינקר
וינץ' חשמלי ראשי
זוג וינצ'ים חשמליים לגנואה
מזגן
גנרטור 4.5KW
בימיני
ספרייהוד
סיפוני טיק, טיק בקוקפיט
מערכת אלקטרוניקה RAYMARINE הכוללת:
- צ'ארט פלוטר
- זוג מסכי נתונים
- הגה אוטומטי
- מד עומק/מהירות/טמפ'/רוח
- רדאר
- VHF
מערכת שמע
Boat Description
One of the best boats ever made by Bavaria - the 50 Vision is sleek, fast and luxurios.
This boat has always had permanent crew onboard since new, only one owner, never chartered and is in absolutely immaculate condition.
Ths Vision 50 has all the options available for the model:
Furling mast and mainsail
Teak decking
Bow thruster
Electric toilets
Electric Windlass
Bimini and Sprayhood
Chartplotter, Autopilot, VHF and Radar - Raymarine
Air Conditioning
Generator
Engine
2009 Volvo Penta D2-75 (Engine 1)
Hours: 3300
Drive Type: Sail Drive
Power: 75 hp
Propeller Type: 4 Blade
Dimensions
LOA: 15 m 67 cm
LWL: 13 m 44 cm
Beam: 4 m 44 cm
Max Draft: 2 m 26 cm
Weights
Dry Weight: 13,500 kg
Ballast: 4,850 kg
Displacement: 13,500 kg
Tanks
Fuel: 322 l
Fresh Water: 787 l
Accommodations
Cabins: 3
Heads: 2
Flag Of Registry: Bulgaria
Covers
- Bimini Top
- Spray Hood
Electrical Equipment
- Shore Power Inlet
- Generator
Electronics
- Depthsounder
- Radar
- Log-Speedometer
- Wind Speed and Direction
- Navigation Center
- Plotter
- Autopilot
- Radio
- Compass
- GPS
- Cockpit Speakers
- VHF
Inside Equipment
- Bow Thruster
- Manual Bilge Pump
- Air Conditioning
- Refrigerator
- Sea Water Pump
- Battery Charger
Outside Equipment/Extras
- Teak Cockpit
- Cockpit Shower
- Teak Sidedecks
- Tender
- Cockpit Cushions
- Cockpit Table
- Swimming Ladder
Rigging
- Steering Wheel
- Electric Winch
Sails
- Furling Mainsail
- Furling Genoa
Additional Description
Teak on side deck and coach roof
Autopilot, Raymarine ST 6002
Raychart, Raymarine C 70 with GPS and rotating control panel on cockpit table
Rodkick with gas pressure spring
Fully battened mainsail, (approx. 143,87 m2), incl. MDS & lazyjacks; reefing genoa
High-tech sailset for battened main and reefing genoa, cut and surface optimized, sandwich/laminate cloth;
battended main incl. MDS & lazyjacks, bi-radial; reefing genoa with e-foam, tri-radial
Mainsail-furling system with mainsail and reefing genoa (appx. 135,55 m2)
High-tech sailset for mainsail-furling system; furling main, EMS-system, sandwich cloth; reefing genoa with
e-foam, tri-radial, cut and surface opimized
Electrical genoa winches, two-speed
Spinnaker gear complete with spinnaker boom & holding device;
Downhaul with separate chain plate. Excenter cleats for halyard and topping lift, stopper for downhauls,
leading blocks at mast and rail stanchions, leading blocks, Spinnaker-liftsystem
Hot-air heating, Webasto Air Top 5000, opening in salon and foreship,fuel supply from engine diesel tank
Additional battery, 140 Ah
Battery charger, 45 Ah (instead of 25 Ah), for AC-shore supply
Stereo-radio (FM, AM), with CD player, speakers in salon, incl. antenna at backstay
Plough anchor, zinc coated, 22 kg, with lock at bow fitting and chain guard
Anchor chain, zinc coated, ? 10 mm, 50 m length
Bow thruster SP 75, electrical; only in connection with an additional battery
Life-saving collar with holding device and life line, attached to pushpit
LFS-safety package, Life-safety system
Cast iron-lead keel with antimony as deep keel (Draught approx. 2,30 m), two parts
4 stainless steel cleats
Spring cleats, stainless steel (only in connection with stainless steel cleats)
Diesel-generator 4,5 kVA/3,8 kW
Sprayhood
Gennaker boom
Additional Description
3 cabins with 6 berths plus salon
Salon with comfortable settee
Luxuriously styled salon table
Sideboards with stowage space and lockers
Chart table with large compartment for nautical charts and navigation instruments
Chart table seat with stowage
Galley: cooker with oven, half-cardanic
Insulated cooling box with electrical refrigeration unit DC
Refrigerator; Sink of stainless steel
Sink of stainless steel
Storage with drawers and hinged covers
Drawers under the forecabin berth
3 marine heads with easy-care synthetic surfaces
Shower in aft marine head, separately shower in fore ship
Pump toilet fwd, Pump toilet aft, with holding tanks, disposal via seacock and deck suction
9 hatches to open
2 big deck salon windows with high quality shades
2 panorama windows in the salon
8 hull windows, not to open
4 fire-extinguishers
Additional Description
Boat?s power supply switch board with automatic fuses and control lamps
Voltmeter
Engine circuit 1 x 88 Ah, Boat circuit
1 x 140 Ah
AC-shore supply with battery charger,
25 Ah
AC-socket at switch board, galley and marine heads (2x)
DC-socket at switch board
Additional Description
Volvo-Penta D2-75, 53 kW / 72 hp, with sail drive and fixed propeller
Dual circuit cooling with sea water filter
Additional Description
Side deck and coach roof with anti-slide structure
Teak on seat thwarts and cockpit floor
Pulpit, pushpit and guardrail, rail opening on both sides
Bow fitting with removable anchor roller
4 cleats with fairlead (aluminium)
2 spring cleats, midships (aluminium)
2 working winches, self-tailing, two-speed
2 genoa winches, self-tailing, two-speed
2 spinnaker winches, self-tailing, two-speed
2 winch handles
Tensioners and lines led to the cockpit
Halyard stowage space in the companion way area
Elektrical windlass; Anchor locker, self-draining
2 locker seats in cockpit
Cockpit table with stowage
Coaming for sprayhood
Gas cylinder container, self-draining
Cockpit shower; Boarding ladder
Solar powered stainless steel vents
Electrical bilge pump, Manual bilge pump
Navigation lights; Deck light
Additional Description
Raymarine Tridata ST 60 Plus (log, speed and echo sounder)
Wind gauge
Compass
Rudder
2 steering pedestals, 2 steering wheels with leather cover
Pedestal for instruments at the cockpittable
Streamlined rudder with forebalance
Rudder stock with self-adjusting pendulum bearings
Emergency tiller
Sail
Mainsail, coordinated with conventional rig
Genoa, coordinated with standard foresail reefing gear
This boat has always had permanent crew onboard since new, only one owner, never chartered and is in absolutely immaculate condition.
Ths Vision 50 has all the options available for the model:
Furling mast and mainsail
Teak decking
Bow thruster
Electric toilets
Electric Windlass
Bimini and Sprayhood
Chartplotter, Autopilot, VHF and Radar - Raymarine
Air Conditioning
Generator
Engine
2009 Volvo Penta D2-75 (Engine 1)
Hours: 3300
Drive Type: Sail Drive
Power: 75 hp
Propeller Type: 4 Blade
Dimensions
LOA: 15 m 67 cm
LWL: 13 m 44 cm
Beam: 4 m 44 cm
Max Draft: 2 m 26 cm
Weights
Dry Weight: 13,500 kg
Ballast: 4,850 kg
Displacement: 13,500 kg
Tanks
Fuel: 322 l
Fresh Water: 787 l
Accommodations
Cabins: 3
Heads: 2
Flag Of Registry: Bulgaria
Covers
- Bimini Top
- Spray Hood
Electrical Equipment
- Shore Power Inlet
- Generator
Electronics
- Depthsounder
- Radar
- Log-Speedometer
- Wind Speed and Direction
- Navigation Center
- Plotter
- Autopilot
- Radio
- Compass
- GPS
- Cockpit Speakers
- VHF
Inside Equipment
- Bow Thruster
- Manual Bilge Pump
- Air Conditioning
- Refrigerator
- Sea Water Pump
- Battery Charger
Outside Equipment/Extras
- Teak Cockpit
- Cockpit Shower
- Teak Sidedecks
- Tender
- Cockpit Cushions
- Cockpit Table
- Swimming Ladder
Rigging
- Steering Wheel
- Electric Winch
Sails
- Furling Mainsail
- Furling Genoa
Additional Description
Teak on side deck and coach roof
Autopilot, Raymarine ST 6002
Raychart, Raymarine C 70 with GPS and rotating control panel on cockpit table
Rodkick with gas pressure spring
Fully battened mainsail, (approx. 143,87 m2), incl. MDS & lazyjacks; reefing genoa
High-tech sailset for battened main and reefing genoa, cut and surface optimized, sandwich/laminate cloth;
battended main incl. MDS & lazyjacks, bi-radial; reefing genoa with e-foam, tri-radial
Mainsail-furling system with mainsail and reefing genoa (appx. 135,55 m2)
High-tech sailset for mainsail-furling system; furling main, EMS-system, sandwich cloth; reefing genoa with
e-foam, tri-radial, cut and surface opimized
Electrical genoa winches, two-speed
Spinnaker gear complete with spinnaker boom & holding device;
Downhaul with separate chain plate. Excenter cleats for halyard and topping lift, stopper for downhauls,
leading blocks at mast and rail stanchions, leading blocks, Spinnaker-liftsystem
Hot-air heating, Webasto Air Top 5000, opening in salon and foreship,fuel supply from engine diesel tank
Additional battery, 140 Ah
Battery charger, 45 Ah (instead of 25 Ah), for AC-shore supply
Stereo-radio (FM, AM), with CD player, speakers in salon, incl. antenna at backstay
Plough anchor, zinc coated, 22 kg, with lock at bow fitting and chain guard
Anchor chain, zinc coated, ? 10 mm, 50 m length
Bow thruster SP 75, electrical; only in connection with an additional battery
Life-saving collar with holding device and life line, attached to pushpit
LFS-safety package, Life-safety system
Cast iron-lead keel with antimony as deep keel (Draught approx. 2,30 m), two parts
4 stainless steel cleats
Spring cleats, stainless steel (only in connection with stainless steel cleats)
Diesel-generator 4,5 kVA/3,8 kW
Sprayhood
Gennaker boom
Additional Description
3 cabins with 6 berths plus salon
Salon with comfortable settee
Luxuriously styled salon table
Sideboards with stowage space and lockers
Chart table with large compartment for nautical charts and navigation instruments
Chart table seat with stowage
Galley: cooker with oven, half-cardanic
Insulated cooling box with electrical refrigeration unit DC
Refrigerator; Sink of stainless steel
Sink of stainless steel
Storage with drawers and hinged covers
Drawers under the forecabin berth
3 marine heads with easy-care synthetic surfaces
Shower in aft marine head, separately shower in fore ship
Pump toilet fwd, Pump toilet aft, with holding tanks, disposal via seacock and deck suction
9 hatches to open
2 big deck salon windows with high quality shades
2 panorama windows in the salon
8 hull windows, not to open
4 fire-extinguishers
Additional Description
Boat?s power supply switch board with automatic fuses and control lamps
Voltmeter
Engine circuit 1 x 88 Ah, Boat circuit
1 x 140 Ah
AC-shore supply with battery charger,
25 Ah
AC-socket at switch board, galley and marine heads (2x)
DC-socket at switch board
Additional Description
Volvo-Penta D2-75, 53 kW / 72 hp, with sail drive and fixed propeller
Dual circuit cooling with sea water filter
Additional Description
Side deck and coach roof with anti-slide structure
Teak on seat thwarts and cockpit floor
Pulpit, pushpit and guardrail, rail opening on both sides
Bow fitting with removable anchor roller
4 cleats with fairlead (aluminium)
2 spring cleats, midships (aluminium)
2 working winches, self-tailing, two-speed
2 genoa winches, self-tailing, two-speed
2 spinnaker winches, self-tailing, two-speed
2 winch handles
Tensioners and lines led to the cockpit
Halyard stowage space in the companion way area
Elektrical windlass; Anchor locker, self-draining
2 locker seats in cockpit
Cockpit table with stowage
Coaming for sprayhood
Gas cylinder container, self-draining
Cockpit shower; Boarding ladder
Solar powered stainless steel vents
Electrical bilge pump, Manual bilge pump
Navigation lights; Deck light
Additional Description
Raymarine Tridata ST 60 Plus (log, speed and echo sounder)
Wind gauge
Compass
Rudder
2 steering pedestals, 2 steering wheels with leather cover
Pedestal for instruments at the cockpittable
Streamlined rudder with forebalance
Rudder stock with self-adjusting pendulum bearings
Emergency tiller
Sail
Mainsail, coordinated with conventional rig
Genoa, coordinated with standard foresail reefing gear